Gårkvällens hoppträning!

Igår eftermiddags kände jag att jag började må bra igen!
Så tänkte att jag skulle vara med på hoppträningen med Zigge fast jag varit sjuk!

Åkte till stallet och fixade honom!
Lici tyckte att han var gigantisk ut och att han ser liten ut på bild!
Red fram och han gick super!
Hoppade lite grann!
Sen kom vi lite fel på ett hinder och efter hindret kom en skarp sväng..
Och där får jag skänklen någon cm för långt bak och eftersom att han är sjukt känslig för skänkeln så får han världens flipp och slänger av mig och stannar sedan o tittar på mig!
Jag gjorde en volt av och landade på nacken och smällde i ryggen bla.
Hoppade upp igen och Karoline höll i galningen och halvvägs upp flippar han IGEN.
Studsar trehundra gånger värre!
Jag hade inte hunnit ta stigbyglarna eller ta tag i tyglarna så det blev världens rodeo!
Men jag satt kvar!
Hoppade vidare och han gick super!
Sen fick vi hoppa muren om vi ville, och jag var på!
Fast det blev galopp, trav och sen skritt fram till den, för den kunde ju bitas!
Han fick lukta lite på den sen kom vi igen, och då hoppade han den helt perfekt!
Och då berömde jag honom, lite väl mycket så att han blev helt lycklig och började studsa igen!
Men jag är supernöjd med honom!
Fast att både fullblodet och unghästen i honom kom fram ordentligt!

Film kommer senare, det lovar jag!





XoXo, Sanna Håkansson!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0