Classic!

Som sagt, tävlade idag!
Blev nolla!
Tänkte förklara lite hur Ridskoleserien går till!

Man tävlar då mot de andra ridskolorna.
2 klubbar möts åt gången.
varje klubb har två lag innehållande fyra ryttare.
fyra för häst och fyra för ponny.
man möts både på hemmaplan och på bortaplan.
när man är på bortaplan får man låna deras hästar.
hästarna lottas ut, även för hemmaryttarna!
man tar poäng för varje felfri ritt.

Idag fick jag en häst som hette Classic!
Han var fin att titta på men när man satt upp kändes det som att sitta på en nordsvensk eller liknande!
Han hoppade allt med mig iallafall, dock var vi i fel galopp mesta dels av tiden!
Olivia vet hur mycket jag hatar fel galopp, men eftersom att jag inte känner hästen så lät jag honom gå i fel galopp eftersom att han hoppade lika bra ändå.
vårt lag vann.

skriver mer imorgon om min och olivias trevliga kväll!
kolla filmen och kommentera gärna!





XoXo!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0