Dag 06 – Ett ögonblick

Detta var ett väldigt svårt ämne att skriva om, men jag tror att jag skulle kunna skriva om dagen då jag började gymnasiet.

Jag tog bussen en timme tidigt till skolan och gick hem till Lotta för moraliskt stöd då jag inte kände någon alls i min nya klass. Käkade frukost med henne och sedan vandrade vi bort till C4-skolan och utanför mötte jag Jamina som gått i min gamla klass. Vi skulle inte gå i samma klass detta året, men åtminstone på samma skola så vi gick in och letade upp aulan tillsammas och slog oss ner ganska så långt fram om jag minns rätt. Jag blev uppropad och de sa att alla som skulle gå i Es1D och Sp1A och även Sp1B skulle följa med en lärare som hette Peter som vi sedan fick veta att skulle vara vår klassinformatör. Vi gick i ett tyst led upp till ett klassrum på andra våningen och den enda som snackade var en kille som hette Jamal. Han skulle gå i parallellklassen visade det sig, alltså Sp1B. Vi delades in i klasserna och det blev som en tipsrunda på skolan i olika grupper där jag hamnade med Magdalena, Love och Mari så vitt jag vet. Snackade och skojade mycket med Magdalena och Love, vilket var skönt eftersom att jag kom ensam till denna klass. Sen blev det dags att röka och jag sneakade efter Patricia, Mando, Mimmi och Bine för att jag hörde att de frågade vart man fick röka. De var trevliga tjejer upptäckte jag. Mer kan jag nog inte säga eftersom att Kempe inte kom förens senare in i ettan.
Men min klass är underbar, det må jag säga!

Stjäl en bild från idag från Emelie!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0