Tisdag.

Sovit jätte dåligt inatt och vaknat massor med gånger!
Började halv tio idag och Jennie körde mig till tåget imorse!

Skolan var ganska chill till o börja med,
matteprov på morgonen, but anyway.
svenska-lunch-svenska.
Lånade tre böcker på skolbiblioteket och bibliotikarien ville slänga på mig ännu fler!
Det fick bli ;
Susanna Alakoski - Svinalängorna
Meg Cabot - Babbeldrottningen
Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam

På lunchen blev jag otroligt förolämpad och höll mig till Emma resten av dagen!
Ingen större lust att prata med någon annan!
Så har varit på ganska dåligt humör sedan dess!

Andra svenskalektionen fick vi läsa upp dikterna vi valt att analysera!
Tydligen bara jag som förstår den jag valt!
Skriver den lite längre ner i inlägget med så kan ni med få prova att förstå den!

Min magkatarr krånglar en massa igen så fick ta min sista tablett..
Pappa köper fler till mig imorgon!

Om en liten stund ska vi käka korvstroganoff & ris!
Sen kommer Calle hit och får mig på bättre humör!

Ligger nu på golvet nere på mitt rum!
Omringad av böcker, dator och telefon!
Det är så det ska vara!
Nu fattas bara en muffin och lite te!

Skriver antagligen mer sen!



Här kommer dikten jag valde ;




Karl Vennberg - Den älskades tid

Klockan mäter
den älskades tid i mitt kött,
hejdar bågflykten
uppåt eller neråt,
söker den stund i mitt hjärta
då hon för alltid dör.

Jag tumlar omkring i saluhallarna,
med bortvänt ansikte
bland blomsterstånden,
rycker till och stelnar
som när ett djur vältrar sig upp
ur sitt blod i vattnet.

Hösten ropar hennes namn,
från poppeln ropar döden hennes namn med fågeltunga,
från månen
ropar döden hennes namn.
Med fågelrop och månrop mäter natten
den älskades tystnad i mitt kött.









XoXo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0